onsdag 20 mars 2013

Räddare i nöden

Idag har jag varit lite ledsen och omotiverad. Jag saknar min pojkvän något otroligt och jag vill spola fram tiden så att det blir fredag nu på en gång. Dessutom var mitt matteprov idag bara svårt och jobbigt och trots mina åtta timmar med huvudet nerkört i matteboken igår, så gick det inte alls vägen. Jag blir så frustrerad på att matte två och tre överhuvudtaget ska kunna vara ett krav för mig för att jag ska kunna uppfylla mina drömmar och bli HR-chef någon gång i mitt liv. Tycker att det är galet och fel. Usch. 

Det var trots allt, ändå en stor sten som släppte från axlarna när provet var avklarat och jag kände för att bara göra någonting mysigt och glömma allting som har med kvadreringsregler och logaritmer att göra. Jag mötte upp Linnéa (http://linnea.devote.se) för fika och några timmar fyllda av tjejsnack, innan jag åkte hemåt och träffade Rebecca för att köpa sushi, gå hem till mig och fylla ytterligare några timmar med välbehövligt tjejsnack. Mina fina tjejer, ni är så bra. Nu mår jag mycket bättre och är gladare, en eftermiddag med två av mina bästa vänner (och Michaelas och Dashas blogpod) var precis vad jag behövde för att denna dagen skulle räddas. Nu ska jag gosa ner mig i sängen med nya ELLE, ringa Victor och sakna lite till, sen ska jag sova, tidigt. I morgon är en ny dag och jag hinner mysa hela förmiddagen då min enda lektion börjar 13.40. Jag känner redan nu att det kommer bli en bra dag, kram!  

Hur fin är hon inte? Knäppte bilden på Rebecca precis innan hon gick

1 kommentar: